Martínez Rodríguez, Maritza Altagracia

Doctora en Medicina - Universidad Autónoma de Santo Domingo (UASD)

Maestría en Salud Pública - Universidad Autónoma de Santo Domingo (UASD)

• Conducta de Riesgo. Financiado por INTEC, 2012.

• Impact of tourism on coastal communities of the Dominican Republic. Tesis doctoral. 2004
  • Selective feeding in the hawksbill turtle, an important predator in coral reef ecosystems. Marine Ecology Progress Series 245, 2002.
  • Selective feeding in the hawksbill turtle: an important predator in coral reefs. Tesis de Maestria, 2000.
  • In-water CPUE estimates for hawksbills in the Dominican Republic. Proceedings of a Workshop on Assessing Abundance and Trends for In-water Sea Turtle Populations. U.S. Dept. of Commerce, NOAA Tech. Memo. NMFS-SEFSC445: 2000.
  • Population structure of hawksbill turtIes on a foraging ground in the Dominican Republic. Chelonian Biology and Conservation 3(2), 1999.
  • Aspectos de la ecología estructural poblacional de la tortuga carey (Eretmochelys imbricata) en el Parque Nacional Jaragua, República Dominicana. Tesis de licenciatura, 1997.
  • Abundance of fishes in shallow, algal/seagrass habitats in the waters surrounding Parque Nacional del Este, Dominican Republic. Proceedings of the 48th Annual Gulfand Caribbean Fisheries Institute, 1995.